30 April 2010

Enjoy the small pleasures - Profiter des petits plaisirs

"I want to enjoy the small pleasures that life has to offer me every day, at every turn. I want to capture those moments always, forever."

The background started with a layer of finger paint. I bought a few containers of those last summer but didn't really like the texture, and the containers are not resealable so I've decided to open one, once in a while, and use it up for background pages in my journal and to make painted papers for collage.

I used my Coluzzle to cut circle shapes out of magazine pages which I then glued on the background. I used a variety of pens, pencils and markers to scribble around the images and all around the page. I made journaling line with the edge of a plastic card and black acrylic paint, dragging it on the page. The journaling itself was done with a black Sharpie PosterPaint Marker and I then filled some of the letters with coloured pens and pencils. Of course, my date stamp was used to finish it off.

***

Le fond fut créé avec une couche de peinture aux doigts. J'ai acheté quelques contenants de cette peinture l'été dernier mais je n'aimais pas vraiment la texture, et les contenants ne sont pas refermable alors j'ai décidé d'en ouvrir un, une fois de temps en temps, et de l'utiliser pour faire des fonds de page dans mon journal et peindre des papiers pour faire du collage.

J'ai utilisé mon Coluzzle pour couper des formes circulaires dans des pages de revues que j'ai ensuite collées sur le fond. J'ai utilisé une variété de crayons, stylos et feutres pour gribouiller autour des images et sur le pourtour de la page. J'ai fait des lignes d'écriture avec le bord d'une carte de plastique et de la peinture acrylique noire, en la traînant sur la page. Le texte a été écrit avec un marqueur PosterPaint noir de Sharpie et j'ai ensuite rempli quelques lettres avec des crayons et stylos de couleur. Évidemment, j'ai utilisé mon étampes de dates pour finir le tout.

1 comment:

Janet said...

Gorgeous page! Thanks for sharing your process. I love how you did the lettering.