17 May 2010

Felt coffee cup sleeve - Gaine pour tasse de café en feutrine

After last week's attempt at a no-sew coffee cup sleeve, I decided to try one out of felt instead of foam. I adhered adhesive velcro to close it and that works fine. The only sewing is for the embellishment on the sleeve. I could do this with the kids with minimal sewing or by glueing the embellishments with fabric glue. The thing I love about working with felt is that it doesn't fray so I don't have to sew around the edges if I don't want to.

***

Après avoir essayé, la semaine dernière, de faire une gaine pour tasse de café sans couture, j'ai décidé d'en faire une en feutrine au lieu de la mousse. J'ai collé du velcro adhésif pour la fermer et ça fonctione bien. La seule couture est pour la décoration de la gaine. Je pourrais faire ceci avec les enfants avec un minimum de couture ou en collant les décorations avec de la colle à tissu. La raison pour laquelle j'aime travailler avec la feutrine c'est qu'elle ne s'effiloche pas alors je ne suis pas obligée de coudre les bords si je n'en ai pas envie.

1 comment:

Janet said...

Great solution to the coffee sleeve problem!! I love felt. You can do so many things with it. And kids love it, too.