18 May 2010

Decorative tape - Ruban adhésif décoratif

I think I've found a new obsession. I already knew I liked decorative masking tape and packaging tape but now, thanks to Annekata, I absolutely LOVE fabric tape. Especially since I can now make it with any fabric that pleases me. It's so simple and produces beautiful results. Go visit her blog for a tutorial. I, myself, tried doing it with clear packing tape from the post office but it didn't work. The fabric just didn't stick to the tape. But I decided to try instead with clear hockey tape and that works perfectly (and is just the perfect size at about 1" wide.) I'm going to buy some Brown Paper Tape this week to try it out and see the difference. The fabrics I used: pyjama pants, funky t-shirt, canvas-type retro fabric and a dress. Don't they look great?

***

Je pense que je me suis trouvé une nouvelle obsession. Je savais déjà que j'aimais les rubans adhésifs décoratifs de toutes sortes mais maintenant, grâce à Annekata, je suis en AMOUR avec les rubans adhésifs en tissu. Surtout que je peux les faire moi-même avec les tissus qui me plaisent. C'est si simple et produit de beaux résultats. Allez visiter son blogue pour un tutoriel (en anglais seulement.) J'ai moi-même essayé d'en faire avec du ruban adhésif d'emballage du bureau de poste mais ça ne fonctionnait pas. Le tissu ne restait pas collé au ruban. Alors j'ai décidé d'essayer avec du ruban pour hockey transparent and ç'a fonctionné à la perfection (et ça donne une grandeur parfaite à 2,5cm.) Je veux acheter du ruban adhésif en papier brun cette semaine pour l'essayer et voir la différence. Les tissus utilisés: pantalon de pyjama, t-shirt très coloré, tissy de type canvas rétro et une robe. Ne sont-ils pas magnifiques?

3 comments:

annekata said...

Hi Sophie,
Your fabric tape looks super! So glad you like it.
Kathrin
http://annekata.blogspot.com/

Janet said...

Thanks so much for this link! I was just talking with a friend about all those expensive tapes and now I can make my own!!

kateri said...

What do you use it for???