04 November 2010

Bento lunch #1 - Diner bento #1

I have something different for you today. Have you heard of bento lunches? If you haven't, here is the Wikipedia page which explains what a bento is and you can see tons of photos through Google of what they look like. I've been reading about bento for a few months now and I think it's a great way for me to eat balanced meals. At least when I'm at work. And the kids love to see how crafty I can be with my food. Yesterday's lunch doesn't have a "cute" factor, unless you count my Cookie Monster container (which, of course, contains cookies!) What it contains is rice (with a bit of seasoning), mexican meatloaf (done with my slow cooker), green beans, cherry tomatoes, pieces of cheese (hidden under the tomatoes) and frozen mango. The cookies and apple were for my afternoon snack. And to drink, filtered water.

J'ai quelque chose de différent à vous montrer aujourd'hui. Connaissez-vous les repas bento? Si vous n'en avez jamais entendu parlé, voici la page Wikipedia qui explique ce qu'est un bento et vous pouvez voir plein de photos sur Google. Ça fait quelques mois que je m'informer sur le bento et je trouve que c'est une bonne façon pour moi de manger des repas équilibrés. Du moins, quand je suis au travail. Et les enfants aiment voir combien je suis "bricoleuse" même avec ma nourriture. Mon diner d'hier n'a pas un facteur mignon ou "cute", à moins de considérer mon contenant Cookie Monster (qui, évidemment, contient des biscuits!) Ce qu'il contient est du riz (avec un peu d'assaisonnements), du pain de viande mexicain (fait dans ma mijoteuse), des fèves vertes, des tomates cerises, des morceaux de fromage (cachés sous les tomates) et de la mangue congelé. Les biscuits et la pomme étaient pour ma collation d'après-midi. Et pour boire, de l'eau filtrée.

2 comments:

Janet said...

I, too, have seen and read about these lunches. Yours looks very yummy. And I love the Cookie Monster container!!

Kate Robertson said...

My daughter told me about thee boxes Some of the ones on the net are really cute. Your looks like it would be fun to eat.

Kate