08 July 2010

Lily-Rose doodle - Gribouillage de Lily-Rose

Last week, I doodled this little scene while watching a series of Canadian movies on Canada Day. I only remembered it last night while looking for something to post on my blog today. I noticed that I often use the same patterns when I doodle: stripes, checkers, swirls and scallop borders. Do you have favourite doodling patterns? Please share them in the comments.

***

La semaine dernière, j'ai gribouillé cette petite scène pendant que je regardais une série de films canadiens lors de la fête du Canada. Je ne m'en suis souvenu qu'hier soir en cherchant quelque chose à afficher sur mon blogue pour aujourd'hui. J'ai remarqué que je reprends souvent les mêmes motifs quand je gribouille: rayures, damiers, spirales et bordures festonnées. Avez-vous des motifs de gribouillage préférés? Laissez-moi savoir lesquels dans les commentaires.

2 comments:

Janet said...

Lily-Rose is so cute! And yes, I find that I draw a lot of circles, swirls, and paisley shapes when I doodle. My hand just wants to go in those directions!

A bird in the hand said...

Rayures et damiers notamment...