19 July 2010

Feminine... and a winner - Féminine... et une gagnante

I want to try making a journal page every day this week. Since I had 7 pages left to complete my two journals, I thought it would be a good challenge to fill them up in a week. We'll see how that goes as the week progresses.

Today, I'm showing you last night's page. Done in the smaller journal. I usually go for bolder colours for my background but decided to keep it soft this time. And the rest of the page came together from there. I used some supplies that I've been keeping for "that special project." I can always buy more if I really want to.

About the journaling: I've always felt like I have two sides to my personality. Sometimes, I want to be more feminine and classy, other times I want to be colourful and stand out from the crowd. I haven't found the perfect balance yet. (It's a Libra thing, I'm sure.)

Now, for the giveaway winner. I am very happy to announce that the winner is one of my newest readers: Marianne from Art Project 2010. Send me your mailing info at sophietousignant[at]videotron[dot]com and your prize will be in the mail shortly. Thanks to everyone who participated. I really appreciate all the wonderful comments you wrote.

***
Certains jours je veux être plus féminine dans ma façon de m'habiller et certains jours je veux être plus excentrique.

Je veux essayer de faire une page de journal chaque jour cette semaine. Comme il ne me restait que 7 pages pour compléter mes deux journaux, j'ai pensé que ce serait un bon défi de les remplir en une semaine. On verra comment ça se passe au cours de la semaine.

Aujourd'hui, je vous montre la page d'hier soir. Faite dans le petit journal. J'utilise généralement des couleurs plus vives pour mes arrières-plans mais j'ai décidé de garder ça plus doux cette fois-ci. Et le reste de la page a pris forme après ça. Je me suis servie de fournitures que je gardais pour "un projet spécial." Je peux toujours en acheter d'autres si je le veux vraiment.

À propos du texte: J'ai toujours senti que j'avais deux côtés à ma personnalité. Parfois, je veux être plus féminine et classe, d'autres fois je préfère être colorée et me démarquer de la foule. Je n'est pas trouvé l'équilibre parfait pour l'instant. (C'est une affaire de Balance, je suis certaine.)

Maintenant, pour la gagnante du tirage. Je suis très heureuse de vous annoncer que la gagnante est une de mes nouvelles lectrices: Marianne de Art Project 2010. Merci à toutes celles qui ont participé. J'apprécie vraiment les commentaires merveilleux que vous m'avez écrit.

2 comments:

A'n'G Johnson said...

a page a day - what a great goal!

daisy said...

Beautiful page Sophie. I love the different styles of writing & the doodling. Fab!

daisy xx